Osztrák divat (Mode in Ausztria)

A vásárlók tipikus átverésének újabb, zseniális példáját láttam ma egy roma árusnál. Igazi gyapjú paplant kínált nekem, de alig bírtam megállni a nevetést, amikor ránéztem a csomagolásra. Nem a megszokott “100% GYAPJÚ (jellegű szintetikus)” felirat fogadott, hanem az egyébként hazug 100% gyapjú alatt ott virított: “Mode in Ausztria”.

Szellemes stikli és belekötni sem igen lehet, mivel a paplan sarkán ott virít a “magyar termék” felirat. De a “made in” helyett még soha nem láttam a “mode” változatot. Azt is említsük meg, hogy ha már angolkodunk, akkor nem kellene sz-szel írni Ausztriát. A velős szöveg valami olyasmit jelenthet így, hogy ez a divat Ausztriában? 🙂

És itt van egy másik típus. A korábban mikroszkópikus betűkkel feltüntetett kiegészítéshez képest már maga a kánaán. De ez is alkalmas még a megtévesztésre. A gyógyhatás ilyenkor a placebo-effektusnak köszönhető, hiszen tiszta élő műanyagot vesz a vásárló.

2 thoughts on “Osztrák divat (Mode in Ausztria)”

  1. A Lidl áruházban vettem hasonló csalival árult terméket: 699 Ft-os sajt (jellegű élelmiszerkészítmény)! Ehetetlen volt. Az összetevők között csupa szintetikus szar meg egy valag E betű volt,csak tej nem.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*